Тренінговий курс "Вчимося жити разом"
Тренінговий курс «
Вчимося жити разом» у нашій школі було
впроваджено на всіх рівнях середньої освіти.
Метою курсу є навчання життєвих навичок, які
полегшують адаптацію і сприяють відновленню психологічної рівноваги.
Головне завдання
курсу полягає в тому, щоб досягти позитивних змін у знаннях, ставленнях,
намірах, уміннях і навичках, сприятливих для розбудови миру, а саме:
Знання:
·
Обізнаність
про природні потреби, права та обов’язки людини.
·
Усвідомлення
природи конфліктів, негативних наслідків їх ескалації.
·
Здатність
ідентифікувати причини конфліктів, способи їх мирного врегулювання.
Ставлення:
·
Позитивне
ставлення до себе, свого життя та своїх життєвих перспектив.
·
Толерантність,
прийняття інших поглядів, повага до культурних відмінностей.
·
Солідарність.
·
Соціальна
відповідальність.
·
Почуття
справедливості та рівності.
Уміння та навички:
·
Активне
слухання, вербальне та невербальне спілкування.
·
Уміння
відстояти себе, сказати «ні», попросити про послугу чи допомогу.
·
Здатність
до кооперації, групової взаємодії.
·
Критичне
і творче мислення.
·
Аналіз
проблем і прийняття рішень.
·
Запобігання
ескалації конфліктів.
·
Конструктивне
розв’язання конфліктів.
Цикл тренінгів
«Вчимося жити разом» реалізує компетентністний підхід і спрямований на розвиток
соціально – психологічних навичок:
ü самоповаги;
ü ефективної комунікації;
ü кооперації;
ü самоконтролю;
ü керування стресами;
ü емпатії;
ü асертивності;
ü розв’язання проблем;
ü запобігання конфліктам;
ü пошук консенсусу і примирення.
Тренінги для 5 -9
класів було проведено на уроках з основ здоров’я, а для 10 –го класу – на виховних годинах.
Кількість уроків –
тренінгів для кожної паралелі класів було визначено окремо. А саме: у 5 –х
класах – 7 тренінгів; у 6 –х класах – 10 тренінгів; у 7 – х класах – 6
тренінгів; у 8 –му класі – 4 тренінга; у 9 – му класі – 6 тренінгів і у 10 –му
класі – 4 тренінга.
Всього за період з
жовтня по грудень 2016 р. було проведено 60 уроків – тренінгів: у 5- 9 класах –
вчителем предмету «Основи здоров’я» - Сердюк І.В.
А у 10 –му класі –
психологом школи – Скиба А. Ю.
Під час проведення
уроків – тренінгів було використано такі найпопулярніші інтерактивні методи як
«Мозковий штурм», «Руханки», « Малюй і пиши», « Аналіз історій», « Обговорення в колі»,
«Акваріум» та ін…
Так, наприклад, у 5
–х класах дуже вдало були проведені уроки – тренінги за темами: «Ти – особливий»,
« Ми – особливі», « Що сприяє порозумінню між людьми», «Спілкування з
дорослими» та інші. Ці уроки допомогли учням розвивати життєві навички
позитивної самооцінки, толерантності, протидії дискримінації, уміння працювати
в команді, поважати особисті якості інших людей, виховувати повагу до старших,
а також уміння запропонувати допомогу людям з обмеженими можливостями.
Учні з великим
бажанням складали колажі, грали у рольові ігри, малювали, працювали в групах,
виконували вправи «Кросворд», « Моє ім’я», « Хто я?», а також руханки – вправи на зняття
емоційного і м’язового
напруження.
На уроках – тренінгах
я використовувала велику кількість навчальних роликів та мультиків. Дітям це
дуже сподобалося.
У 6 – х класах запом’яталися уроки –тренінги за темами: «Вчимося приймати
рішення», «Як протидіяти тиску однолітків», «Стилі спілкування», «Навички
спілкування» та інші.
Учні 6 – х класів
працювали у парах, готували повідомлення, грали у інтерактивну гру « Протидія
однолітків», рольові ігри, виконували вправи
«Пінг – понг», « На містку», танцювали « Вальс Компліментів».
А 7 – мі класи охоче
малювали, робили аплікації, досягали психологічної рівноваги, виконували
розбудову самооцінки.
Учні 8-го класу дуже зацікавилися
темами: « Стать і статеві ролі» та « Стоп булінг».
9 –му класу
найбільще сподобався урок – тренінг
«Цінності – основа характеру». Під час уроку учні працювали в групах «
Розрізняємо цінності – цілі та цінності – засоби», грали « Аукціон. Що ти
обереш?», виконували руханку « Поїзд дружби».
Головні досягнення проекту:
ü Впровадження проекту надало можливість досягти позитивних
змін у знаннях;
ü Учні почуваються більш упевненими;
ü Підвищується рівень їхньої самоповаги та самоконтролю;
ü Поліпшуються стосунки учнів з батьками й учителями;
ü У класі створюється атмосфера дружби, довіри та
підтримки.
Коментарі
Дописати коментар