Тренінговий курс "Вчимося жити разом"


Тренінговий курс « Вчимося жити разом» у нашій школі було  впроваджено на всіх рівнях середньої освіти.
 Метою курсу є навчання життєвих навичок, які полегшують адаптацію і сприяють відновленню психологічної рівноваги.
Головне завдання курсу полягає в тому, щоб досягти позитивних змін у знаннях, ставленнях, намірах, уміннях і навичках, сприятливих для розбудови миру, а саме:
Знання:
·        Обізнаність про природні потреби, права та обовязки людини.
·        Усвідомлення природи конфліктів, негативних наслідків їх ескалації.
·        Здатність ідентифікувати причини конфліктів, способи їх мирного врегулювання.
Ставлення:
·        Позитивне ставлення до себе, свого життя та своїх життєвих перспектив.
·        Толерантність, прийняття інших поглядів, повага до культурних відмінностей.
·        Солідарність.
·        Соціальна відповідальність.
·        Почуття справедливості та рівності.
Уміння та навички:
·        Активне слухання, вербальне та невербальне спілкування.
·        Уміння відстояти себе, сказати «ні», попросити про послугу чи допомогу.
·        Здатність до кооперації, групової взаємодії.
·        Критичне і творче мислення.
·        Аналіз проблем і прийняття рішень.
·        Запобігання ескалації конфліктів.
·        Конструктивне розвязання конфліктів.
Цикл тренінгів «Вчимося жити разом» реалізує компетентністний підхід і спрямований на розвиток соціально – психологічних навичок:
ü самоповаги;
ü ефективної комунікації;
ü кооперації;
ü самоконтролю;
ü керування стресами;
ü емпатії;
ü асертивності;
ü розвязання проблем;
ü запобігання конфліктам;
ü пошук консенсусу і примирення.
Тренінги для 5 -9 класів було проведено на уроках з основ здоровя, а для 10 –го класу – на виховних годинах.
Кількість уроків – тренінгів для кожної паралелі класів було визначено окремо. А саме: у 5 –х класах – 7 тренінгів; у 6 –х класах – 10 тренінгів; у 7 – х класах – 6 тренінгів; у 8 –му класі – 4 тренінга; у 9 – му класі – 6 тренінгів і у 10 –му класі – 4 тренінга.
Всього за період з жовтня по грудень 2016 р. було проведено 60 уроків – тренінгів: у 5- 9 класах – вчителем предмету «Основи здоровя» - Сердюк І.В.
А у 10 –му класі – психологом школи – Скиба А. Ю.
Під час проведення уроків – тренінгів було використано такі найпопулярніші інтерактивні методи як «Мозковий штурм», «Руханки», « Малюй і пиши»,     « Аналіз історій», « Обговорення в колі», «Акваріум» та ін…
Так, наприклад, у 5 –х класах дуже вдало були проведені уроки – тренінги за темами: «Ти – особливий», « Ми – особливі», « Що сприяє порозумінню між людьми», «Спілкування з дорослими» та інші. Ці уроки допомогли учням розвивати життєві навички позитивної самооцінки, толерантності, протидії дискримінації, уміння працювати в команді, поважати особисті якості інших людей, виховувати повагу до старших, а також уміння запропонувати допомогу людям з обмеженими можливостями.
Учні з великим бажанням складали колажі, грали у рольові ігри, малювали, працювали в групах, виконували вправи «Кросворд», « Моє імя», « Хто я?», а також руханки – вправи на зняття емоційного і мязового напруження.
На уроках – тренінгах я використовувала велику кількість навчальних роликів та мультиків. Дітям це дуже сподобалося.





У 6 – х класах запомяталися уроки –тренінги за темами: «Вчимося приймати рішення», «Як протидіяти тиску однолітків», «Стилі спілкування», «Навички спілкування» та інші.



Учні 6 – х класів працювали у парах, готували повідомлення, грали у інтерактивну гру « Протидія однолітків», рольові ігри, виконували вправи  «Пінг – понг», « На містку», танцювали « Вальс Компліментів».




А 7 – мі класи охоче малювали, робили аплікації, досягали психологічної рівноваги, виконували розбудову самооцінки.





Учні 8-го класу дуже зацікавилися темами: « Стать і статеві ролі» та « Стоп булінг».





9 –му класу найбільще  сподобався урок – тренінг «Цінності – основа характеру». Під час уроку учні працювали в групах « Розрізняємо цінності – цілі та цінності – засоби», грали « Аукціон. Що ти обереш?», виконували руханку « Поїзд дружби».

 





Головні досягнення проекту:
ü Впровадження проекту надало можливість досягти позитивних змін у знаннях;
ü Учні почуваються більш упевненими;
ü Підвищується рівень їхньої самоповаги та самоконтролю;
ü Поліпшуються стосунки учнів з батьками й учителями;
ü У класі створюється атмосфера дружби, довіри та підтримки.







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Виховний захід Калейдоскоп-Колаж (8 клас)

Моя доповідь на курсах хіміків (жовтень 2018)